Dörrar
Fönster
Fasta partier
Tillbehör Tillbehör
Referenser
Logga in Logga in
Kontakta oss

Vanliga frågor

Allt du behöver veta om energiglas!

Har du frågor om energiglas? Klicka här för att ta del av våra bästa tips och råd!

Hur påverkar pandemin er?

Pandemin har slagit hårt för oss alla. Vi är inget undantag. Vi märker att alla våra leverantörer höjer priserna och leveranstiderna är längre. Det gjorde att vi from 1 Juni 2021 var tvungen att justera priserna på sidan. Leveranstiderna har även ibland gjort att vi har lite längre leveranstid än normalt. Vi jobbar på så mycket vi kan och meddelar er om vi vet att något saknas i vårat lager och när vi förväntas få in det. Vi har märkt av vid påfyllning av profiler i vårat lager hade vi nu ca 3x så lång leveranstid, vilket ställer till det för oss att hålla leveranstiderna. Vi hoppas ni kan ha överseende med detta! 

Vad finns det för betalningsalternativ?

Svea Checkout

I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning via kort, banköverföring, faktura eller delbetalning. 

Leverans & leveranstid

Nästan alla leveranser sker via DHL, undantag är att vår egen turbil levererar. Fraktkostnad om 1200 kronor tillkommer på order under 20 000 kr. Ni får besked om leverans och fraktsedelnummer via e-post eller SMS när vi utlevererar era varor. Leveranstid ligger oftast på 5-7 veckor beroende på orderstorlek och innehåll. Eftersom produkterna innehåller härdat glas är vi beroende av leveranstider från glasfabriken. Varje högsommar blir det även lite längre leveranstider pga av semesterstängning på glasfabriken.

Bokning av hemkörning

Är du privatperson kommer DHL höra av sig med en avisering där du får välja leveransdag. Skulle du boka hemleverans och ändå inte ta emot varan kommer ordern gå tillbaka till oss. Då kommer du bli bli ersättningsskyldig att betala en ny fraktkostnad.

Hämtning i butik

Väljer du att hämta varor i butik kommer varorna finnas att hämta i Alulines kundmottagning på Faluvägen 73A i Hofors. Produkterna står utan emballage och handlastas. Ta gärna med dig emballage.

Vad är det för skillnad på glasen?

• 4mm Härdat - Härdat 4mm glas är ca 5-6 gånger starkare än vanligt floatglas. Detta är ett säkerhetsklassat glas.

• 5mm Härdat - Härdat 5mm glas är ca 5-6 gånger starkare än vanligt floatglas. Detta är ett säkerhetsklassat glas. Detta används vid fördel av köp utav dörrar utan mittband eller väldigt höga fönster.

• 4mm Härdat Tonat - Gråtonat härdat 4mm glas , 5-6 gånger starkare vanligt floatglas. Skapar lite mindre insyn på altanen. Detta är ett säkerhetsklassat glas.

• 4mm Härdat energi - 4mm härdat glas med energibeläggning. Detta glas håller sig lite varmare och förhindrar en viss kondensbildning på kallare perioder på året. Förändrar inte u-värdet på partiet. 5-6 gånger starkare vanligt floatglas. Detta är ett säkerhetsklassat glas.

Med eller utan mittband på dörrar

Med mittband går alla härdade glas att använda. Tar man bort mittbandet vill vi att man går upp i 5mm härdat för att behålla stadgan i dörrarna. Vid smalare dörrar kan vi använda 4mm härdat.

Reservdelar

Om något hjul börjar bli slitet eller om en skena kanske sitter väldigt utsatt till så att den har blivit sliten med åren. Kontakta oss så hjälper vi dig med ersättningsdelar.

Bygglov?

Om du ska bygga ett tak till din uteplats eller ett inglasat uterum kan du behöva bygglov. Det beror på hur du vill bygga och var din fastighet ligger. Det är byggnadsnämnden i din kommun som bedömer om det du vill bygga kräver bygglov eller inte. Läs mer här angående lite generellt vad som gäller.

Hur reklamerar jag en vara?

Kontakta Aluline.se kundservice. När det gäller skadat gods måste du reklamera direkt till chauffören vid mottagandet. Skicka e-post till order@Aluline.se eller ring 0290- 209 20 så hjälper vi Dig.

Om problem uppstår

Skicka e-post till order@aluline.se eller ring 0290- 209 20 om du får något felmeddelande eller om det uppstår något annat problem när du använder aluline.se.

Till toppen